diumenge, 1 de febrer del 2009

Vídeo: Meditació de Thaïs (1894)

El famós fragment “Méditation” per a violí, un entreacte executat abans del tancament de la cortina entre escenes de l'Acte II de l'òpera “Thaïs” (1894), de Jules Massenet (1842-1912), compositor popular d'òpera lírica francesa.

Mayuko Kamio (21 anys), violí
Koichiro Harada, director
Orquestra Filharmònica del Japó


Thaïs” és una òpera en tres actes, amb libretto de Louis Gallet basat en la novel·la del mateix nom d'Anatole France. Va ser estrenada a l'Òpera a París el 16 de març de 1894 i protagonitzada per la soprano americana Sybil Sanderson, per a qui Massenet havia escrit el paper principal. Ambientada a l'Egipte romà, la història presenta un monjo cenobita, Athanaël, que intenta convertir Thaïs, una cortesana d'Alexandria i devota de Venus, al cristianisme; Athanaël, però, s'adona massa tard que en realitat s'acaba enamorant bojament de Thaïs. L'argument de l'obra va provocar, fa més de 100 anys, força controvèrsia, ja que en un cas així no es parlava d'un simple enamorament (com potser diríem avui, per molt esbojarrat i trencador que fos) sinó de luxúria (un dels set “pecats capitals”, justament l'oposat a la castedat per la qual el monjo se suposava que havia fet vots perpetus). En fi, cada època té les seves... coses. La nostra segur que també.

Font: Wikipedia

Controvèrsies a banda, la música de Massenet és ben coneguda pel seu encant i boniques melodies. Espero que aquest fragment també t'agradi tant com a mi!

2 comentaris:

Maria Escalas Bernat ha dit...

A mi m'encanta, i la meva germana m'ho va tocar el dia que em vaig casar. Em costa escoltar-ho sense emocionar-me

Èdgar Planas i Cantí ha dit...

Caram! Que bonic deuria ser! Gràcies per compartir-ho, Maria, a mi em passa el mateix, se m'entretalla la respiració... A reveure!